انواع فشارسنج را بشناسید

انواع فشارسنج را بشناسید

 

فشار سنج یکی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی به شمار می‌رود که از آن به منظور اندازه گیری فشار خون استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد با مشکل فشار خون بالا و یا بیماری‌های قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از مهمترین وسایل و تجهیزات برای این افراد دستگاه فشارسنج است. از آنجایی که استفاده از این محصولات و انتخاب بهترین آن‌ها برای سلامت شما ضرورت دارد، پس باید به میزان کافی با آن‌ها آشنایی داشته و ویژگی‌های هر کدام از این تجهیزات را بدانید تا بتوانید از میان انواع فشارسنج‌های موجود در بازار بهترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

از میان انواع فشارسنج‌های موجود، دستگاه فشار خون دیجیتال، فشارسنج‌های عقربه‌ای و جیوه‌ای موارد مصرف بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله به معرفی برخی از برندهای مطرح سازنده این تجهیزات خواهیم پرداخت و انواع فشار سنج‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال انتخاب و خرید فشارسنج هستید با ما همراه باشید .

انواع فشارسنج

یکی از مهمترین نکات پیش از انتخاب و خرید انواع فشارسنج‌های موجود در بازار در نظر گرفتن برند و یا شرکت سازنده این محصولات است. در حال حاضر شرکت‌های گوناگونی به ساخت این محصولات اشتغال دارند و فشارسنج‌های تولید شده توسط هر کدام از آن‌ها از کیفیت‌های گوناگون و ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده‌اند.

برای اینکه نسبت به عملکرد فشارسنج مدنظر خود اطمینان خاطر کافی داشته باشید، بهتر است این محصولات را از برندهای معتبرتر و شناخته شده‌تر خریداری کنید. از جمله این برندها می‌توان به شرکت سازنده بیورر، امرون، امسیگ، رزمکس، بی ول، یاماسو و یا برند ALPK2 اشاره کرد . در ادامه به معرفی انواع فشارسنج‌های ساخت این برندها خواهیم پرداخت.

فشارسنج جیوه‌ای

این محصولات می‌توانند به شیوه دستی و غیر اتوماتیک فشار خون شما را اندازه بگیرند و می توان آن‌ها را دقیق‌ترین نوع فشارسنج‌های موجود به شمار آورد. فشارسنج جیوه‌ای از یک کاف بادی و دستی به وجود آمده و با استفاده از یک لوله جیوه‌ای به واحدهای اندازه گیری پیوند خورده است.

فشار خون در این نوع سیستم‌ها از طریق ارتفاع سطح جیوه درون لوله، خود را به نمایش در می‌آورد. یکی از مهمترین معایب این دستگاه‌ها وجود جیوه در ساختار آن‌ها است که خطرات جدی را برای سلامت مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. به همین دلیل این روزها از این محصولات استفاده کمتری به عمل می‌آید.

اگر می‌خواهید با استفاده از این سیستم‌ها فشار خون خود را اندازه بگیرید حواستان باشد که آن را به صورت عمودی قرار داده و کاملاً صاف کنید تا اعداد دقیقی را به شما نشان دهد.

این دستگاه‌ها به دلیل حساسیت بسیار بالا باید به خوبی نگهداری شده و هیچ گونه ضربه‌ای به آن‌ها وارد نشود. چرا که در این صورت مخزن جیوه آن‌ها پاره شده و غیر قابل استفاده خواهند شد .

فشارسنج عقربه‌ای

به این نوع از دستگاه‌های سنجش فشار خون، فشار سنج آنروئید نیز گفته می‌شود. این محصولات ساخته شدند تا ایراد موجود در دستگاه‌های سنجش فشار خون جیوه‌ای را برطرف سازند. به همین دلیل در فرایند ساخت فشارسنج عقربه‌ای از جیوه و یا مایعات دیگر استفاده نشده است.

پس با به کارگیری آن هیچ گونه خطر و یا آسیبی متوجه شما نخواهد شد. این عامل سبب شده تا استفاده از این دستگاه فشار خون با رواج قابل توجهی مواجه شود. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید فشار خون خود را با کمک عقربه‌ای که بر روی گوشی قرار گرفته و متصل به کاف است مشخص کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در زمینه این نوع فشار سنج‌ها به آن توجه داشته باشید کالیبره کردن محصول است. انجام این فرآیند به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقت اندازه گیری دستگاه را افزایش دهید. پس هر شش ماه یک بار نسبت به کالیبراسیون این سیستم اقدام کنید .

دستگاه فشارسنج عقربه‌ای کوچک است و قیمت مقرون به صرفه و مناسبی هم دارد. پس اگر به دنبال خرید فشار سنج ارزان قیمت هستید می‌توانید این گزینه را برای خرید در نظر بگیرید. با وجود قیمت پایین و مقرون به صرفه، این سیستم از مکانیسم دقیق و ظریفی هم برخوردار شده و می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد .

دستگاه فشار خون دیجیتال

دستگاه فشار خون دیجیتال با پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی صورت پذیرفت، طراحی شده و به بازار مصرف روانه شد. به همین دلیل می‌توان آن را پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه سنجش فشار خون به شمار آورد. این نوع محصولات را می‌توانید به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

چرا که به شیوه‌ای کاملاً خودکار عمل خواهند کرد. در واقع دستگاه‌های سنجش فشار خون دیجیتال از یک سنسور فشار الکتریکی به وجود آمده‌اند و همین عامل سبب می‌شود تا عملکرد آن‌ها بسیار راحت باشد.

در حال حاضر خرید فشارسنج دیجیتالی به دلیل کاربرد و استفاده راحت از آن رواج قابل توجهی پیدا کرده و بسیاری از افرادی که با مشکل فشار خون بالا و یا پایین مواجه می‌شوند انواع فشارسنج دیجیتال را از برندهای مختلف انتخاب و خریداری می‌کنند تا در منزل مورد استفاده قرار دهند.

این محصولات خود در تنوعی از مدل‌ها ساخته شده و در بازار وجود دارند. از جمله انواع فشارسنج دیجیتال می‌توان به نوع بازویی این محصولات اشاره کرد و یا دستگاه فشار خون دیجیتال مچی را نام برد. هر کدام از این سیستم‌ها از مزایای خاص خود برخوردار شده‌اند.

برای نمونه فشارسنج‌های بازویی دقت بالاتری داشته اما فشارسنج‌های مچی روش استفاده آسان‌تری دارند. به طور کلی عملکرد این سیستم‌ها به این شکل است که لایه درونی کاف با هوا پر شده و سپس به بازو و یا مچ فشار وارد می‌سازد.

پس از خالی کردن باد و یا هوای موجود در کاف تغییرات و نوساناتی در جریان خون اتفاق خواهد افتاد. همین عامل نیز کمک می‌کند تا دستگاه بتواند فشار خون شما را اندازه‌گیری کند. یکی از مهمترین مزایای خرید فشارسنج دیجیتالی و استفاده از آن این است که شما می‌توانید علاوه بر فشار خون، ضربان قلب خود را نیز اندازه بگیرید.

این فاکتور نیز بر روی صفحه نمایشگر سیستم به نمایش درآمده و به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت . با توجه به این ویژگی‌ها و مزایا می‌توان گفت برای اندازه گیری فشار خون در منزل بهترین دستگاه، دستگاه فشار خون دیجیتالی است.

با این وجود اگر می‌خواهید با خطایی مواجه نشده و با دقت بالاتری فشار خون خود را اندازه بگیرید، هر چند وقت یکبار و به صورت دوره‌ای فشار خون خود را با استفاده از فشارسنج جیوه‌ای تست و ارزیابی کنید.

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X